Mange av oss her hjemme i norge 
har fulgt kreftsyke Ylva og familien hennes de siste månedene
gjennom pappa Magne Helanders åpne profil på facebook. En så intenst 
smertefull reise på så mange måter, men likevel en reise gjort så inderlig vakker av 
de som stod henne nær. Der de aller fleste av oss ville følt redsel, sinne, avmakt 
og frykt for fremtiden uten Ylva har familien ukuelig hatt 
fokus på de 7 fine årene de fikk med sin datter. 


Hver dag, hvert øyeblikk og hver lille solstråle de siste månedene 
er blitt elsket og delt med resten av verden. Ei lita jente i en utslitt liten kropp 
har vist en utrolig styrke og vilje til å leve bare en dag til. Og for hver dag 
har jeg og mange med meg blitt påminnet hvor vakkert livet er 
og hvor viktig det er å nyte de øyeblikkene man får. Jeg kan med hånden 
på hjertet si at det som mamma er noe av de sterkeste jeg har 
vært med på. Jeg har følt på en frykt for å miste mitt eget barn, en glede 
over den tiden vi får tilbringe sammen og en sikkerhet om at jeg 
aldri mer kommer til å ta den tiden for gitt. 


I dag var Ylvas reise slutt og himmelen har fått en ny liten stjerne. 
Hvil i fred lille venn og kos deg i himmelen. 
Vi skal se etter deg i kveld ✶








7 year old little Ylva lost her battle against 
cancer today. Her dad has let everyone follow their journey on 
his open profile on facebook and i`m amazed by the 
courage and dignity they have shown us all in 
this time. Such a painful journey made so utterly beautiful.  
Heaven gained a new little star today.
Rest in peace Ylva ✶




Jeg anbefaler alle mine lesere til å 
støtte Magne og Trond Espens stiftelse Sykehusbarn   
som har som formål å lette hverdagen til alvorlig syke barn som
 desverre må tilbringe mange og lange dager på sykehus.
HER kan du lese mer om stiftelsen og ønsker du å 
støtte kan du gå HIT



Ønsker deg en fortsatt fin onsdag og nyt dagen.
Jeg skal hente lillemann tidlig i barnehagen i dag og ha en 
ekstra lang og koselig ettermiddag med han ♥




Klem fra Therese 





Post a Comment

© Scandinavian Simplicity. Design by FCD.