januar 2016, snart en uke gammel. Det er ett eller annet med denne måneden som de andre ikke har. Følelsen av blanke ark og en ny almanakk som skal fylles med gjøren og laden i tiden som kommer er så spesiell år etter år. Jeg har alltid elsket denne måneden, selv etter at jeg fylte tredve og at den da er en evig påminnelse om at jeg straks runder enda ett år ;) Dette året er vel intet unntak, men litt mer preget av tiden som går er jeg nok nå som en helt ny hverdag har truffet oss etter lillemors barnehagestart. Jeg slites veldig mellom den etterlengtede følelsen av å kunne trekke pusten og senke skuldrene litt samtidig som jeg savner henne så indelig at tårene triller flere ganger om dagen. Julepynten er borte, leiligheten ble stille og den føles tom på både godt og vondt. Så da får man planlegge litt mens man venter på at både hode og kroppen skal venne seg til tilværelsen.  

Starten på året i fjor var vel uten tvil ingen høydare for bloggens del. Høygravid, vaggende og ventende tok det all ork og bloggelyst. Siste halvdel av fjoråret derimot var nok både foto og bloggelyst større enn mulighetene var midt i flyttekaos og småbarnstid. Jeg håper jeg skal få tatt igjen litt av det nå og gleder meg til å fylle bloggen med nye innlegg. Noe jeg har bestemt meg for å bli litt bedre på derimot er å bruke bloggen som en større kilde til inspirasjon, både for min egen del og for dere som leser her inne. Jeg ser at den har en tendens til å stagnere litt i perioder der fotolysten ikke er helt tilstede, men det er det jo ingen grunn til. Det finnes jo så fantastisk mye fin inspirasjon der ute som fortjener å deles så det skal jeg definitivt bli litt bedre på. Håper du har hatt en fin start på den første arbeidsuken i år og godt nytt år alle sammen :)





/



January 2016, soon one week old. I have always loved this first month of the year, there is just something special about a brand new calendar just waiting to have it pages filled. And this year is no acceptation, although i am more aware of how time flies this january since our little girl has startet kindergarten. So my days at the moment are a strange combination of relief about being able to breathe and relax a little bit and missing her insanely.

And with the christmas decoration gone and the silence that came with the kids going to kindergarten, the apartment feels so empty at the moment. So while i wait for the situation to settle a bit both in my mind and in my body, i make plans for the new year. One of them being my blog because the beginning of last year i was first off very pregnant and then a mother of two. That didn`t leave much time (or the energy) left for blogging. The second half of the year i was really inspired when it came to photography, but the apartment was a mess after the move and belive me some of the rooms indeed still is. So i have decided i want to share more of what inspires me on my blog this year, because it has a tendency to stagnate in the periods when i my self lack inspiration. Well, there is really no need for that because there is a ocean of beautiful inspiration out there that should be shared. I hope you have had a great beginning of the first week this year
 and happy new year everyone :)





Therese








hand cream ∣ meraki
notes to remember notebook ∣ home & cottage
you are my favourite...notebook ∣ søstrene grene
two thousand sixteen basic planner by marjolein delhaas ∣ tipii
hammershøi cup in white ∣ kähler 

  




Post a Comment

© Scandinavian Simplicity. Design by FCD.